Date: May 23, 2009

 

IMG_0517.JPG 

Michael Jackson's Special Blend (43%, BBR, 1,000 bts., bottled in Feb. 2009)

C: Golden.

N: Rich fruity note, orange, prune, lot's malt, pear, light woodiness.

P: Medium light body, matured, quite some peatiness, hint of smoke, finished well.

C: 86 points. not really like a blend, probably something like Japanese and American in it. 這支酒是使用MJ過世後家中留下的各類品飲sample混合成的酒. 意義在於懷念大師, 並且將所有收益捐給帕金森症協會. 以一支house blend 來說這支酒頗有趣, 層次很豐富, 也不太像是一般的調和威士忌(當然不是蘇格蘭威士忌), 我覺得泥煤影響頗深, 也有很多的波本威士忌影響. 但是正如同serge說的, 這支酒的意義大於實質品飲, 我在Limburg的時候一開始只裝了sample, 後來Hideo跟我說他買了三瓶, 我想想不對勁想回去買的時候連裝sample的酒都被裝完了! 返台後趕緊跟exchage定了六瓶寄進來, 還好沒被買光!

IMG_0479.JPG   

Macallan OB NAS (80 proof OB, 26 2/3 Fl, 1950s, 白旋蓋, for F. Jil Rinaldi)

C: Brown, somwhat green.

N: Very nice nose, plum, very malty, light peat, raison, cranberry?

P: Great old malt, matured, very good finish, 仙楂片, somewhat salty, 蜜餞.

D: Citrus, woodiness, more orange.

C: 91 points. a great old Macallan, very charming, not like the current style. 大師最喜歡的酒廠應該就是Macallan吧! 今天就來喝喝這些老麥卡倫. 五零年代的義大利市場裝瓶, 完全不同的風格, 就算是無年分款都讓我很享受!

 

Macallan 1964/1981 (43%, OB, 75cl)

C: Golden brown.

N: Quite clear peatiness, lot's maltiness. light apple.

P: Light body, peaty, old malt, prune. bitter.

C: 88 points. Anotehr heavy peated macallan, 1964 is a strange vintage for Macallan. 之前Charles MacLean造訪我家的時候按照慣例讓他在Kingfisher小窖選了一支酒, 他當然很厲害的選了我那隻Fine and Rare的1964, 那是一支罕見的重泥煤美國白橡木雪莉桶麥卡倫. 這次在Limburg看到1964年份版的時候當然手癢裝了回來, 沒想到也是類似的重泥煤版本, 雖然沒有很平衡, 但是還蠻開心的.

IMG_0509.JPG 

Macallan 1937 NAS (70 proof, OB, for Cereali-Prodotte, G&M)

C: Dark brown.

N: Peaty, old malt, plum. quite heavy sherry influence. old house.

P: medium body, extreamly long finish, even after ten minitues. mouth watering.

C: 96 points. A great malt, balanced, matured, 一支讓我不斷加分的酒, 濃郁的泥煤味, 老麥芽, 就算有點霉味都讓我很懷念. 尾韻不可思議的長, 喝完十分鐘後還不斷的回甘上來, 這是我喝過最棒的一支麥卡倫, 向大師致敬!

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    kingfishertw 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()